Zorgvisie

om tijdens het ontdekken

soms te verdwalen

te beleven, verwonderen

met jouw blik en hart open

Maak sprongen in je leven

leer balanceren zoals op een Springplank

en weet dat we altijd aan je zij zullen staan om je op te vangen.

Onze zorgvisie

AANDACHT VOOR ALLE SPECIFIEKE NODEN

Graag naar school komen is het hoofddoel van onze school. We streven ernaar dat onze kinderen en het leerkrachtenteam zich goed voelen met hun mogelijkheden en hun eigenheid. Je goed voelen met je sterke en minder sterke kanten is immers de start om te ontwikkelen en tot leren te komen.

We willen aandacht voor ELK kind, want elke kind heeft andere noden en moet evenveel kansen krijgen. Kinderen die niet goed in hun vel zitten, moeilijkheden hebben met leerstof, die een leervoorsprong hebben, die een gedragsstoornis vertonen… allemaal kinderen met specifieke noden. Vanuit onze visie die aansluit bij de visie op zorg van ons opvoedingsproject, doen wij ons uiterste best om zorg te besteden aan al onze leerlingen. We hebben oog voor de harmonische ontwikkeling (kennis, inzicht, vaardigheden en attitudes) van onze kinderen om hen het maximum aan ontwikkelingskansen te geven. Zo kunnen we hen laten uitgroeien en laten springen in het verdere leven en hen de kansen te geven om mee te bouwen aan onze maatschappij.

ZORGVISIE MET EEN GEPASTE AANPAK

We zetten in op een zo breed mogelijk onderwijs waarbij overleg binnen de school, met de ouders, het kind en externen belangrijk zijn. Hierbij zijn zowel professionelen (leerkrachten, zorgteam, CLB, externe ondersteuner,…) als ervaringsdeskundigen (ouders en kind) belangrijk. Ieder teamlid heeft vanuit zijn eigen functie een waardevolle inbreng. We appreciëren en steunen elkaar in de aanpak van de verschillende werkvormen.

Samen zoeken we naar een gepaste aanpak die aansluit bij het individuele kind zodat ze kunnen evolueren en groeien in persoonsgebonden en cultuurgebonden aspecten van hun ontwikkeling. Kritisch evalueren we ons onderwijsaanbod in functie van een kwalitatieve en zorgzame school.